Евангелие от Матфея

Церковнославянский шрифт | Гражданский шрифт

# Перевод Толкование
1. В день же той изшед Иисус из дому, седяше при мори.
2. И собрашася к Нему народи мнози, якоже Ему в корабль влезти и сести: и весь народ на брезе стояше.
3. И глагола им притчами много, глаголя: се, изыде сеяй, да сеет:
4. и сеющу ему, ова падоша при пути, и приидоша птицы и позобаша я:
5. другая же падоша на каменных, идеже не имеяху земли многи, и абие прозябоша, зане не имеяху глубины земли:
6. солнцу же возсиявшу присвянуша, и зане не имеяху корения, изсхоша:
7. другая же падоша в тернии, и взыде терние и подави их:
8. другая же падоша на земли добрей и даяху плод, ово убо сто, ово же шестьдесят, ово же тридесять:
9. имеяй ушы слышати да слышит.
10. И приступивше ученицы (Его) рекоша Ему: почто притчами глаголеши им?
11. Он же отвещав рече им: яко вам дано есть разумети тайны Царствия Небеснаго, онем же не дано есть:
12. иже бо имать, дастся ему и преизбудет (ему): а иже не имать, и еже имать, возмется от него:
13. сего ради в притчах глаголю им, яко видяще не видят, и слышаще не слышат, ни разумеют:
14. и сбывается в них пророчество Исаиино, глаголющее: слухом услышите, и не имате разумети: и зряще узрите, и не имате видети:
15. отолсте бо сердце людий сих, и ушима тяжко слышаша, и очи свои смежиша, да не когда узрят очима, и ушима услышат, и сердцем уразумеют, и обратятся, и изцелю их.
16. Ваша же блаженна очеса, яко видят, и уши ваши, яко слышат:
17. аминь бо глаголю вам, яко мнози пророцы и праведницы вожделеша видети, яже видите, и не видеша, и слышати, яже слышите, и не слышаша.
18. Вы же услышите притчу сеющаго:
19. всякому слышащему слово Царствия и не разумевающу, приходит лукавый и восхищает всеянное в сердцы его: сие есть, еже при пути сеянное.
20. А на камени сеянное, сие есть слышай слово и абие с радостию приемлет е:
21. не имать же корене в себе, но привременен есть: бывши же печали или гонению словесе ради, абие соблажняется.
22. А сеянное в тернии, се есть слышай слово, и печаль века сего и лесть богатства подавляет слово, и без плода бывает.
23. А сеянное на добрей земли, се есть слышай слово и разумевая: иже убо плод приносит и творит ово сто, ово же шестьдесят, ово тридесять.
24. Ину притчу предложи им, глаголя: уподобися Царствие Небесное человеку, сеявшу доброе семя на селе своем:
25. спящым же человеком, прииде враг его и всея плевелы посреде пшеницы и отиде:
26. егда же прозябе трава и плод сотвори, тогда явишася и плевелие.
27. Пришедше же раби господина, реша ему: господи, не доброе ли семя сеял еси на селе твоем? Откуду убо имать плевелы?
28. Он же рече им: враг человек сие сотвори. Раби же реша ему: хощеши ли убо, да шедше исплевем я?
29. Он же рече (им): ни: да не когда восторгающе плевелы, восторгнете купно с ними (и) пшеницу:
30. оставите расти обое купно до жатвы: и во время жатвы реку жателем: соберите первее плевелы и свяжите их в снопы, яко сожещи я: а пшеницу соберите в житницу мою.
31. Ину притчу предложи им, глаголя: подобно есть Царствие Небесное зерну горушичну, еже взем человек всея на селе своем,
32. еже малейше убо есть от всех семен: егда же возрастет, более (всех) зелий есть и бывает древо, яко приити птицам небесным и витати на ветвех его.
33. Ину притчу глагола им: подобно есть Царствие Небесное квасу, егоже вземши жена скры в сатех триех муки, дондеже вскисоша вся.
34. Сия вся глагола Иисус в притчах народом, и без притчи ничесоже глаголаше к ним:
35. яко да сбудется реченное пророком, глаголющим: отверзу в притчах уста Моя: отрыгну сокровенная от сложения мира.
36. Тогда оставль народы, прииде в дом Иисус. И приступиша к Нему ученицы Его, глаголюще: скажи нам притчу плевел селных.
37. Он же отвещав рече им: сеявый доброе семя есть Сын Человеческий:
38. а село есть мир: доброе же семя, сии суть сынове Царствия, а плевелие суть сынове неприязненнии:
39. а враг всеявый их есть диавол: а жатва кончина века есть: а жатели Ангели суть.
40. Якоже убо собирают плевелы и огнем сожигают, тако будет в скончание века сего:
41. послет Сын Человеческий Ангелы Своя, и соберут от Царствия Его вся соблазны и творящих беззаконие
42. и ввергут их в пещь огненну: ту будет плачь и скрежет зубом:
43. тогда праведницы просветятся яко солнце в Царствии Отца их. Имеяй ушы слышати да слышит.
44. Паки подобно есть Царствие Небесное сокровищу сокровену на селе, еже обрет человек скры, и от радости его идет, и вся, елика имать, продает, и купует село то.
45. Паки подобно есть Царствие Небесное человеку купцу, ищущу добрых бисерей,
46. иже обрет един многоценен бисер, шед продаде вся, елика имяше, и купи его.
47. Паки подобно есть Царствие Небесное неводу ввержену в море и от всякаго рода собравшу,
48. иже егда исполнися, извлекоша и на край, и седше избраша добрыя в сосуды, а злыя извергоша вон.
49. Тако будет в скончание века: изыдут Ангели, и отлучат злыя от среды праведных,
50. и ввергут их в пещь огненную: ту будет плачь и скрежет зубом.
51. Глагола им Иисус: разуместе ли сия вся? Глаголаша Ему: ей, Господи.
52. Он же рече им: сего ради всяк книжник, научився Царствию Небесному, подобен есть человеку домовиту, иже износит от сокровища своего новая и ветхая.
53. И бысть, егда сконча Иисус притчи сия, прейде оттуду.
54. И пришед во отечествие Свое, учаше их на сонмищи их, яко дивитися им и глаголати: откуду Сему премудрость сия и силы?
55. Не Сей ли есть тектонов сын? Не Мати ли Его нарицается Мариам, и братия Его Иаков и Иосий, и Симон и Иуда?
56. И сестры Его не вся ли в нас суть? Откуду убо Сему сия вся?
57. И блажняхуся о Нем. Иисус же рече им: несть пророк без чести, токмо во отечествии своем и в дому своем.
58. И не сотвори ту сил многих за неверство их.