1. |
Списание послания ко отводимым пленником в Вавилон от царя Вавилонскаго, еже посла Иеремиа, возвестити им, якоже повелено бысть ему от Бога.
|
|
|
2. |
Грех ради, имиже согрешисте пред Богом, отведетеся в Вавилон пленени Навуходоносором царем Вавилонским.
|
|
|
3. |
Вшедше убо в Вавилон, будете тамо лета многа и время долго, до седми родов: потом же изведу вас оттуду с миром.
|
|
|
4. |
Ныне же узрите в Вавилоне боги сребряны и златы, и каменны и древяны на раменах носимы, показующыя страх языком.
|
|
|
5. |
Блюдитеся убо, да не и вы иноплеменником уподобитеся, и страх приимет вас от них: видевше народ напреди и созади их кланяющься им, рцыте убо во уме: Тебе лепо есть кланятися, Владыко!
|
|
|
6. |
Ангел бо Мой с вами есть, сей взыскует душ ваших.
|
|
|
7. |
Язык бо их изстроган есть древоделею, тии же позлащени и посребрени, лживи же суть и не могут глаголати,
|
|
|
8. |
и якоже девице красотолюбивей вземлюще злато, устрояют венцы на главы богов своих.
|
|
|
9. |
Темже украдают от них жерцы злато и сребро и себе употребляют.
|
|
|
10. |
Дадят же от них и блудницам сущым в дому, а боги украшают аки человеков ризами, боги златыя и сребряныя и древяныя.
|
|
|
11. |
Тии же не уцелеют от ржи и молия, одеют же я в багряницу.
|
|
|
12. |
Отирают лица им праха ради, иже от храма, иже есть множайший на них.
|
|
|
13. |
И скипетр имут, яко человек и яко судия страны, иже согрешающаго к себе не убиет.
|
|
|
14. |
Имать же и мечь в деснице и секиру, сам же себе от рати и от разбойник не отимет: отсюду знаеми суть, яко не суть бози: не убойтеся убо их.
|
|
|
15. |
Якоже бо сосуд человеческ сокрушен непотребен бывает,
|
|
|
16. |
тацы суть бози их: егда же поставлени будут в домех, очи их полны суть праха от ногу входящих.
|
|
|
17. |
И якоже кому преобидевшу царя, заключени бывают дворы, или яко на смерть отводиму, храмы их утверждают жерцы дверьми и замками и заворами, да от разбойник окрадени не будут.
|
|
|
18. |
Светила жгут им, и множае неже себе, от нихже ни едино могут видети.
|
|
|
19. |
Суть убо яко бервна в дому, сердца же их точат черви, иже от земли, и одежду их, они же не чувствуют сего.
|
|
|
20. |
Очернело есть лице их от дыма храмины:
|
|
|
21. |
по телесем их и по главе парят нетопыри нощнии, и ластовицы и птицы, такожде и котки (скачут).
|
|
|
22. |
От того увесте, яко не суть бози не убойтеся убо их.
|
|
|
23. |
Злато бо лежащее на них на красу, аще не очистит кто от ржи, не возблистают: егда бо сливаху их, не чувствоваша.
|
|
|
24. |
За всяку цену куплени суть, в нихже несть духа.
|
|
|
25. |
Без ног на рамех носятся, являюще свое безчестие человеком, осрамляются же и служащии им:
|
|
|
26. |
занеже, егда когда падутся на землю, и не могут сами востати: и аще кто поставит я прямо, не могут поступити, и аще преклонятся, не могут исправити себе, но яко мертвецем дары им полагают.
|
|
|
27. |
Требы же их продающе жерцы на зло употребляют: такожде и жены их варят от них, ни единому же убогу, ни немощну подают:
|
|
|
28. |
треб их нечистыя и кровоточныя жены прикасаются. Уразумевше убо от сих, яко не суть бози, не бойтеся их.
|
|
|
29. |
Откуду бо прозовутся бози, яко жены служат богом сребряным и златым и древяным?
|
|
|
30. |
И во храмех их жерцы седают, имуще ризы растерзаны и главы и брады обриты, ихже главы не покровены суть:
|
|
|
31. |
ревут же вопиюще пред боги своими, якоже нецыи на вечери мертвеца.
|
|
|
32. |
От риз их вземлюще жерцы, одевают жены своя и дети.
|
|
|
33. |
И аще от кого зло постраждут или добро, не могут отдати: ни царя могут поставити, ни отяти:
|
|
|
34. |
такожде ни богатства ни меди могут дати. Аще кто им что обещав не отдаст, не воспросят.
|
|
|
35. |
От смерти человека не избавят, ни менша от крепка не отимут:
|
|
|
36. |
человека слепа к видению не навратят, в нужди человеку не помогут,
|
|
|
37. |
вдовы не помилуют и сироте добра не сотворят.
|
|
|
38. |
Подобни суть камению нагорному бози их древяни и каменни, и позлащени и посребрени, служащии же им посрамятся.
|
|
|
39. |
Како убо мощно мнети или прозвати я богами?
|
|
|
40. |
Ктому же и сами тии Халдее не чтут их: иже егда узрят нема не могуща глаголати, приносят его к Вилу, емуже молятся, да глаголет, аки сильну сущу почути.
|
|
|
41. |
И не могут тии разумевше сие оставити я, чувства бо не имут.
|
|
|
42. |
Жены же обложены ужами на распутиих седят, кадящя отребы.
|
|
|
43. |
Егда же которая от них привлечена от некоего мимоходяща будет с ним, ближнюю укаряет, яко не сподобилася якоже и она, ни уже ея преторгнулося.
|
|
|
44. |
Вся бываемая в них лжива суть: како убо мощно мнети или прозывати я богами быти?
|
|
|
45. |
Древоделями и златари сотворени суть: ничтоже ино бывают, но еже хотят художницы, то бывают.
|
|
|
46. |
И сами, иже их творят, не бывают долговечни.
|
|
|
47. |
Како убо сотворенная ими могут быти бози? Оставиша бо по себе лжу и укоризну потом будущым:
|
|
|
48. |
егда бо приидет на них рать и злая, совещавают между собою жерцы, где скрыются с ними.
|
|
|
49. |
Како убо несть чувствовати, яко не суть бози, иже не избавляют себе от рати, ни от зла?
|
|
|
50. |
Древяни суще и каменни, и позлащени и посребрени, познаются потом языком всем, яко лжа суть: и царем явни будут, яко не суть бози, но дела рук человеческих, и ни едино дело Божие в них есть:
|
|
|
51. |
кому убо несть разумно, яко не суть бози?
|
|
|
52. |
Царя бо стране не поставляют, ни дождя человеком подают,
|
|
|
53. |
ни суда разсудят и не избавят от обиды, немощни суще:
|
|
|
54. |
якоже бо враны между небом и землею суть: и егда падет огнь на храме богов древяных или каменных, или позлащеных или посребреных, жерцы их избегнут и уцелеют, они же яко бервна посреде сгорят.
|
|
|
55. |
Царю же и ратным не станут противу: убо како мощно мнети или прияти, яко бози суть?
|
|
|
56. |
Ни от разбойник, ни от татей избавят себе бози древяни и каменни, и посребрени и позлащени.
|
|
|
57. |
Ухже преодолевше и вземше злато и сребро и ризы их, отидут, ниже сами себе помогут.
|
|
|
58. |
Темже лучше есть царь показуяй свое мужество, или сосуд в дому потребен, егоже употребляет владяй им, нежели лживии бози: или дверь в дому стрегущи яже в нем, нежели лживии бози: и древяный столп в дому царстем, нежели лживии бози.
|
|
|
59. |
Солнце бо и луна и звезды, светлы суще и посылаемы на потребу, благопослушливы суть.
|
|
|
60. |
Такожде и молния, егда блистает, благовидна есть: такожде и ветр во всей стране веет.
|
|
|
61. |
И облаком егда повелится от Бога ити на всю вселенную, совершают повеленное.
|
|
|
62. |
Огнь же пущен свыше истребити горы и дубравы творит повеленное: сии же ни образом, ниже силам их уподоблени суть.
|
|
|
63. |
Темже ни мнети мощно, ни прозывати их быти боги, не сильным им сущым ни прю разсудити, ни добра сотворити человеком.
|
|
|
64. |
Разумевше убо, яко не суть бози, не бойтеся их.
|
|
|
65. |
Ни царей бо прокленут, ниже благословят.
|
|
|
66. |
Знамения же на небеси и во языцех не покажут: ни просветят яко солнце, ни осветят яко луна.
|
|
|
67. |
Зверие лучше их суть, иже могут, избеге под кров, себе пользовати.
|
|
|
68. |
Ни единым убо образом есть нам яве, яко суть бози: темже не бойтеся их.
|
|
|
69. |
Якоже бо во овощнице пужало ничесоже хранит, такожде и бози их суть древяни и каменни, и посребрени и позлащени.
|
|
|
70. |
Тем же образом и хвраст, иже во ограде, на немже вся птицы седают: такожде и мертвецу повержену во тме подобни суть бози их, древяни, позлащени и посребрени.
|
|
|
71. |
От багряницы, (в нюже одеяни,) и от мрамора, иже на них плеснивеет, познайте, яко не суть бози: тии бо последи изядени будут от червия и будут во укоризну во стране.
|
|
|
72. |
Лучше убо есть человек праведен не имеяй кумиров, будет бо далече от укоризны.
|
|
|