1. |
Иаков, Богу и Господу Иисусу Христу раб, обеманадесяте коленома, иже в разсеянии, радоватися.
|
|
|
2. |
Всяку радость имейте, братие моя, егда во искушения впадаете различна,
|
|
|
3. |
ведяще, яко искушение вашея веры соделовает терпение:
|
|
|
4. |
терпение же дело совершенно да имать, яко да будете совершенни и всецели, ни в чемже лишени.
|
|
|
5. |
Аще же кто от вас лишен есть премудрости, да просит от дающаго Бога всем нелицеприемне и не поношающаго, и дастся ему.
|
|
|
6. |
Да просит же верою, ничтоже сумняся: сумняйся бо уподобися волнению морскому, ветры возметаему и развеваему.
|
|
|
7. |
Да не мнит бо человек он, яко приимет что от Бога.
|
|
|
8. |
Муж двоедушен неустроен во всех путех своих.
|
|
|
9. |
Да хвалится же брат смиренный в высоте своей,
|
|
|
10. |
богатый же во смирении своем, зане якоже цвет травный мимоидет:
|
|
|
11. |
возсия бо солнце со зноем, и изсуши траву, и цвет ея отпаде, и благолепие лица ея погибе: сице и богатый в хождении своем увядает.
|
|
|
12. |
Блажен муж, иже претерпит искушение: зане искусен быв, приимет венец жизни, егоже обеща Бог любящым Его.
|
|
|
13. |
Никтоже искушаемь да глаголет, яко от Бога искушаемь есмь: Бог бо несть искуситель злым, не искушает же Той ни когоже,
|
|
|
14. |
кийждо же искушается, от своея похоти влекомь и прельщаемь:
|
|
|
15. |
таже похоть заченши раждает грех, грех же содеян раждает смерть.
|
|
|
16. |
Не льститеся, братие моя возлюбленная:
|
|
|
17. |
всяко даяние благо и всяк дар совершен свыше есть, сходяй от Отца светов, у Негоже несть пременение, или преложения стень.
|
|
|
18. |
Восхотев бо породи нас словом истины, во еже быти нам начаток некий созданием Его.
|
|
|
19. |
Темже, братие моя возлюбленная, да будет всяк человек скор услышати и косен глаголати, косен во гнев,
|
|
|
20. |
гнев бо мужа, правды Божия не соделовает.
|
|
|
21. |
Сего ради отложше всяку скверну и избыток злобы, в кротости приимите всажденное слово, могущее спасти душы вашя.
|
|
|
22. |
Бывайте же творцы слова, а не точию слышатели, прельщающе себе самех.
|
|
|
23. |
Зане аще кто есть слышатель слова, а не творец, таковый уподобися мужу смотряющу лице бытия своего в зерцале:
|
|
|
24. |
усмотри бо себе и отиде, и абие забы, каков бе.
|
|
|
25. |
Приникий же в закон совершен свободы, и пребыв, сей не слышатель забытлив быв, но творец дела, сей блажен в делании своем будет.
|
|
|
26. |
Аще кто мнится верен быти в вас, и не обуздовает языка своего, но льстит сердце свое, сего суетна есть вера.
|
|
|
27. |
Вера бо чиста и нескверна пред Богом и Отцем сия есть, еже посещати сирых и вдовиц в скорбех их, (и) нескверна себе блюсти от мира.
|
|
|