Евангелие от Марка

Церковнославянский шрифт | Гражданский шрифт

# Перевод Толкование
1. И паки начат учити при мори: и собрася к Нему народ мног, якоже Самому влезшу в корабль, седети в мори: и весь народ при мори на земли бяше.
2. И учаше их притчами много и глаголаше им во учении Своем:
3. слышите: се, изыде сеяй сеяти:
4. и бысть егда сеяше, ово паде при пути, и приидоша птицы, и позобаша е:
5. другое же паде при камени, идеже не имяше земли многи, и абие прозябе, зане не имяше глубины земныя:
6. солнцу же возсиявшу присвяде, и зане не имяше корене, изсше:
7. и другое паде в тернии, и взыде терние, и подави е: и плода не даде:
8. и другое паде на земли добрей, и даяше плод восходящь и растущь, и приплодоваше на тридесять, и на шестьдесят, и на сто.
9. И глаголаше: имеяй ушы слышати да слышит.
10. Егда же бысть един, вопросиша Его, иже бяху с Ним, со обеманадесяте о притчи.
11. И глаголаше им: вам есть дано ведати тайны Царствия Божия: онем же внешним в притчах вся бывают,
12. да видяще видят, и не узрят: и слышаще слышат, и не разумеют: да не когда обратятся, и оставятся им греси.
13. И глагола им: не весте ли притчи сея? И како вся притчи уразумеете?
14. Сеяй, слово сеет.
15. Сии же суть, иже при пути, идеже сеется слово, и егда услышат, абие приходит сатана и отемлет слово сеянное в сердцах их.
16. И сии суть такожде иже на каменных сеемии, иже егда услышат слово, абие с радостию приемлют е:
17. и не имут корения в себе, но привременни суть: таже бывшей печали или гонению словесе ради, абие соблажняются.
18. А сии суть, иже в тернии сеемии, слышащии слово:
19. и печали века сего, и лесть богатства, и о прочих похоти входящыя подавляют слово, и безплодно бывает.
20. И сии суть, иже на земли добрей сеяннии, иже слышат слово и приемлют, и плодствуют на тридесять, и на шестьдесят, и на сто.
21. И глаголаше им: еда светилник приходит, да под спудом положат его или под одром? Не да ли на свещнице положен будет?
22. Несть бо тайно, еже не явится, ниже бысть потаено, но да приидет в явление:
23. аще кто имать ушы слышати, да слышит.
24. И глаголаше им: блюдите что слышите: в нюже меру мерите, возмерится вам, и приложится вам слышащым:
25. иже бо аще имать, дастся ему: а иже не имать, и еже имать, отимется от него.
26. И глаголаше: тако есть (и) Царствие Божие, якоже человек вметает семя в землю,
27. и спит, и востает нощию и днию: и семя прозябает и растет, якоже не весть он:
28. от себе бо земля плодит прежде траву, потом клас, таже исполняет пшеницу в класе:
29. егда же созреет плод, абие послет серп, яко наста жатва.
30. И глаголаше: чесому уподобим Царствие Божие? Или коей притчи приложим е?
31. Яко зерно горушично, еже егда всеяно будет в земли, мнее всех семен есть земных:
32. и егда всеяно будет, возрастает, и бывает более всех зелий, и творит ветви велия, яко мощи под сению его птицам небесным витати.
33. И таковыми притчами многими глаголаше им слово, якоже можаху слышати.
34. Без притчи же не глаголаше им словесе: особь же учеником Своим сказаше вся.
35. И глагола им в той день, вечеру бывшу: прейдем на он пол.
36. И отпущше народы, пояша Его якоже бе в корабли: и инии же корабли бяху с Ним.
37. И бысть буря ветрена велика: волны же вливахуся в корабль, яко уже погружатися ему.
38. И бе Сам на корме на возглавнице спя. И возбудиша Его и глаголаша Ему: Учителю, не радиши ли, яко погибаем?
39. И востав запрети ветру и рече морю: молчи, престани. И улеже ветр, и бысть тишина велия.
40. И рече им: что тако страшливи есте? Како не имате веры?
41. И убояшася страхом велиим и глаголаху друг ко другу: кто убо Сей есть, яко и ветр и море послушают Его?